Anatomie van een gesprek

Anatomie van een gesprek

Wat gebeurt er allemaal in een gesprek?

De anatomie van een gesprek:

  • Onze zintuigen verwerken per seconde 4,2 miljoen eenheden aan informatie!
  • We kunnen per moment zeven waarnemingen tegelijk bewust waarnemen!
  • Elke waarneming is selectief!
  • Elke waarneming is gefilterd en wordt gekleurd door associaties!
  • Elke waarneming wordt beïnvloed door stemmingswisselingen!
  • Elke waarneming wordt beïnvloed door fysiologische processen!

Elk gesprek en zeker elk contact met een (potentiële) klant beïnvloed de reputatie van jouw bedrijf. Het bepaalt jullie relatie. Hoe ga je om met de belangen van de ander en met die van jouw bedrijf? Hoe authentiek, open, eerlijk, krachtig en duidelijk ben je daarin?

Marcel Dassen

Marcel Dassen helpt directie en management om hun organisatie 'waarden gedreven' aan te sturen, de communicatie met hun personeel te verbeteren en helpt hen bij reorganisaties en overnames voor de juiste 'mindset' binnen hun organisatie.

Geef een reactie