• +(183) 76 90 18
  • info@authenticiteitinbeeld.nl

Boeken uitgegeven door Authenticiteit in beeld

Boeken uitgegeven door Authenticiteit in beeld

Boeken uitgegeven door Authenticiteit in beeld

Nieuwste uitgave door Authenticiteit in beeld:

De Betrouwbare leider (zie ook debetrouwbareleider.nl)

Geloof jij in de kracht van de relatie tussen leidinggevende en medewerkers? Ontdek hoe deze oerkracht zich al 350.000 jaar heeft bewezen om van mensen een hecht en loyaal team te maken. Een team waarop je onder elke omstandigheid kunt vertrouwen. Wil jij bouwen aan een ideale werkomgeving die tot meer effectiviteit, betere resultaten en een plezierige sfeer leidt? Hoe je meer invloed krijgt op instinctief gedrag door waardegedreven gedrag te ontwikkelen. Hoe waardegedreven gedrag bedrijven aan de top brengt en houdt en de betere medewerkers aantrekt en aan zich bindt? Dit boek laat je kennis maken met het programma LANGE ADEM: Luisteren, Aandacht, Neutraliteit, Geduldig, Emotioneel volwassen, Authenticiteit, Daadkrachtig, Eerlijk en Maatwerk. Leer sturen door te verbinden!

Bestel hier: De Betrouwbare leider

Heb je De Betrouwbare leider aangeschaft? Claim hier jouw bonus.

Voor elk gesprek het juiste antwoord

Hoe vaak voer jij een gesprek en hoe vaak een dialoog? Het verbaast me elke keer hoe enthousiast deelnemers reageren na de ervaring van een echte dialoog. Wat waren de effecten van jouw gesprekken op jouw carrière en je dagelijkse leven tot nu toe? Neem deze handige gespreksencyclopedie altijd met je mee. Vind elke keer een antwoord om meer in verbinding te komen met de ander en om jouw invloed op het gesprek te vergroten. Het verschil dat jij bij elk gesprek maakt, heeft direct effect op jouw carrière en je dagelijkse leven.

Ik bestel direct Voor elk gesprek het juiste antwoord

Authentiek ondernemen

Ben jij op zoek naar de meest positieve invloed op jouw klanten? In deze challenge leer je als ondernemer maximale waarde creëren voor klanten die dit maximaal waarderen. Je leert hoe belangrijk authenticiteit is voor het vertrouwen van jouw klanten in jou als ondernemer. Het brengt je tot de kern van jouw ondernemerschap. Authenticiteit is de succesvolste manier van marketing.

Zo vind je de ideale partner

Heb jij al één of meer mislukte relaties achter de rug en wil je dat de volgende relatie wél slaagt? Of ben je al aan het daten en wil je weten of deze persoon wel echt bij je past? Ontdek in deze challenge wat voor échte verbinding zorgt in een relatie.
Net als bij hoe word je gelukkig gaat het ook hier om de weg er naar toe. De weg naar echte verbinding met elkaar. Na deze challenge weet je wat je zoekt in een ideale partner en hoe je samen aan een ideale relatie met elkaar bouwt!

Zo vind je de ideale partner

In 30 dagen ontspannen slapen

Met deze challenge willen we je ‘wakker schudden’ om ontspannen te kunnen slapen. Een reis van 30 dagen om je bewuster te maken van jouw brein, lichaam en gedrag met de technieken en handvatten die we jou aanreiken.
30 dagen lang ga je aan de slag, waarbij je elke dag een korte opdracht uitvoert met als doel meer te ontspannen overdag en ’s avonds. Het effect is dat je daardoor ontspannen gaat slapen. Je gaat daardoor beter slapen en overdag beter presteren.

Filosofie VIS-model

Het VIS-model is geen verkoop- of marketingmodel, maar een model dat bouwt aan een duurzame relatie met jouw (klanten)contacten.

2 comments so far

Gijsbert van der BeekGeplaatst op3:40 pm - mei 29, 2023

Het boek “Voor elk gesprek het juist antwoord” heb ik met plezier gelezen.
Als is dat eigenlijk maar deels het goede woord, want het is meer een naslagwerk dat je erbij kunt pakken op het moment dat je denkt “hoe moet ik dit gesprek nu aanpakken?”.
Daarvoor is één keer doorlezen zeker nuttig, zodat je weet welke soorten gesprekken beschreven zijn en je later dus gerichter kunt terugzoeken. Je krijgt dan ook een goed beeld van de uitgangspunten van Marcel voor de diverse gesprekken die hij toepast in de tips voor die diverse gesprekken.
Als je je die uitgangspunten, die ook ten grondslag liggen aan authentiek leiderschap, eigen maakt en telkens voor ogen houdt, dan gaat het voeren van gesprekken steeds meer vanzelf goed.

Frans CaptijnGeplaatst op1:32 pm - jan 8, 2024

Beste Authenticiteit in Beeld, beste Marcel.

Toch maar eens een reactie plaatsen op jouw boek “De betrouwbare leider” dat vorige maand is verschenen.

Wat een boek! Waar heb je het allemaal vandaan gehaald en hoe knap van je dat je vanuit jouw talenten, je persoonlijke ervaringen, studies en het werken met bedrijven en relaties, leiderschap vanuit werkelijk alle hoeken op een mooie en begrijpelijke manier benadert en nu deelt. Meer dan petje af hiervoor.

Heb ik het boek inmiddels helemaal gelezen? Nee. Het is gewoonweg ook heel veel en stukje bij beetje kom ik er zeker toe. Ik ben door je boek gaan bladeren en heb diverse passages die me op een of andere manier ‘riepen’ gaan lezen. Herkenning, nieuwe inzichten en ook andere invalshoeken. Kortom hartstikke mooi, blikverruimend en waardevol.

Groeien als leider is een proces. Een boek helpt daarbij maar de betrouwbaarheid zit hem ook in je ‘eigenheid’. Jezelf een soort van trucs aanleren (zoals diverse ‘leiders’ doen) haalt je authenticiteit (wie zeg ik dit?) immers weg en, zoals je ook beschrijft, het is en blijft een gevoel of vibratie tussen mensen. Een grote drijfveer voor betrouwbaar leiderschap.

Leiderschap is een grote verantwoordelijkheid met daarin de juiste balans vinden tussen eigenheid, kennis en vaardigheden, organisatie doelen en belang, en niet op de minste plek het juiste gebruik van de talenten en het belang van de mensen met wie je mag werken en die samen de organisatie vormen.

Ik hoop dat dit, in mijn ogen wel zeer complete, boek een weg vindt in de expeditie naar betrouwbaar leiderschap voor velen. Zeker weten zal het daarin een grote bijdrage leveren in deze verantwoordelijke taak.
En dit niet alleen aan al ‘doorgewinterde’ leidinggevenden (of misschien door de frisheid van inzichten in het boek juist ook aan deze groep) maar ook aan de nieuwe generatie, starters die continuiteit in het proces van leidinggeven zullen moeten gaan waarmaken. Zij zullen immers niet alleen beter kunnen anticiperen op het normale proces van vallen en opstaan in het ontwikkelen van deze kunde. Het helpt ook bij het ontwijken van valkuilen op dat pad.

Gefeliciteerd met de uitgave en veel succes met de verspreiding.

Frans Captijn
gepensioneerd directeur veiligheidsregio.

Geef een reactie